خرید روغن موتور

خرید انواع روغن موتور و قیمت روغن موتور

خرید روغن موتور

خرید انواع روغن موتور و قیمت روغن موتور

راهنمای خرید روغن موتور رونیز

برای انتخاب مناسب روغن موتور رونیز ابتدا به بررسی مشخصات فنی نیسان رونیز می‌پردازیم. رونیز یکی دیگر از محصولات و خودروهای مشترک نیسان و پارس خودرو می‌باشد که دارای بدنه کراس اوور یا شاسی بلند می‌باشد. خودروی رونیز نسبت به دیگر شاسی بلندهای نیسان خیلی طرفدار پیدا نکرد و نتوانست جایگاه خود را در بازار ایران تثبیت کند. رونیز به عنوان یک خودروی آفرود نتوانست مثل پاترول موفق باشد اما با این حال قدرت موتور و گیربکس مناسبی دارد و رانندگی با آن در جاده ها و بیابان بسیار نرم و آسان می‌باشد. در این مقاله ما به بررسی مشخصات فنی نیسان رونیز می‌پردازیم و روغن موتور مناسب این خودرو را معرفی می‌کنیم.

ادامه مطلب : 

روغن موتور رونیز

راهنمای خرید روغن موتور مورانو Z50 و Z51

نیسان مورانو بعد از پاترول و ماکسیما جزو خودروهای پرطرفدار کارخانه نیسان ژاپن محسوب می‌شود. مورانو به عنوان یک شاسی بلند ژاپنی در ایران جایگاه خوبی را دارد و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. مورانو از سال 2008 میلادی 1387 شمسی وارد بازار خودرویی ایران شد و توانست پس از مدتی تجربه رانندگی با این خودرو را به اکثر خودروسواران هدیه دهد. در این مقاله ما به بررسی مشخصات نیسان مورانو با مدل های مختلف می‌پردازیم و روغن موتور مورانو Z50 و Z51 را معرفی خواهیم داد.

ادامه مطلب : 

روغن موتور مورانو Z50 و Z51

راهنمای خرید روغن موتور اپتیما

کیا اپتیما در سال 2015 به عنوان پرفروش ترین محصول کیا موتورز لقب گرفت و به عنوان یکی از معروف ترین و در عین حال محبوب ترین سدان های خانوادگی در ایران به شمار می‌رفت که توانست جایگاه خوبی را در بازار خودرویی ایران پیدا کند. کیا اپتیما در سال 2006 توسط کارخانه کیا موتورز کره جنوبی طراحی شد و که دارای تیپ ها و مدل های مختلف با حجم موتورهای گوناگون تولید کرد که مدل 2.4 لیتری آن وارد ایران شد. اولین سری از کیا‌ اپتیما سال ۲۰۰۶ معرفی شد که خودروی چندان موفقی نبود و به کشورمان نیز راه نیافت. اما نسل دوم آن، اولین اپتیمای بازار ایران بود که در سال ۲۰۰۹ رونمایی و همان‌ سال وارد کشور شد . با شروع سال ۲۰۱۰ و رشد فروش حیرت‌انگیز خودروهای کره‌ای، اپتیما هم متحول شد و با چهره‌ای جسور و ظاهری کاملا متفاوت، نقش مهمی در موفقیت جهانی کیاموتورز داشت. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی کیا اپتیما و همچنین معرفی روغن موتور اپتیما می‌پردازیم.

ادامه مطلب : 

روغن موتور اپتیما

راهنمای خرید روغن موتور رانا LX

برای انتخاب مناسب روغن موتور رانا ابتدا به معرفی خودروی رانا LX می پردازیم رانا به عنوان دومین خودروی ملی کارخانه ایران خودرو بعد از سمند از سال 91 به بازار عرضه شد. در حقیقت رانا بعد از سمند و تیبا سومین خودروی ملی محسوب می‌شود. رانا در حقیقت همان 206 صندوقدار است که از نظر ظاهری و آپشن کمی تغییر کرده است.

خودروی رانا با موتور TU5 عرضه می‌شود که همان موتور پژو 206 صندوقدار می‌باشد. مصرف سوخت پایین و شتاب بالا از مزایای خودروی رانا است که مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است.

ادامه مطلب : 

روغن موتور رانا LX

راهنمای خرید فیلتر روغن موتور

فیلتر روغن موتور به گونه ای طراحی شده است که با قرار گرفتن در مسیر روغن ورودی به موتور، تمام آلودگی و جرم های جذب شده توسط روغن موتور را در خود نگه می دارد و اجازه ورود روغن کثیف به داخل موتور را نمی دهد.

روغن موتور نقش اساسی در عملکرد موتور خودرو ( موتور سیکلت، قایق، هواپیما، تراکتور و …) دارد و همچنین با انتقال حرارت موجب خنک شدن موتور می شود. روغن موتور با گردش در موتور علاوه بر روانکاری قطعات داخلی موتور، تمام آلودگی ها و به زبان ساده تر ( جرم‌ها ) را از کل سیستم جذب می کند. این آلودگی ها قطعا به موتور خودرو آسیب وارد می‌کند و با گذشت زمان و انباشته شدن این جرما ممکن است باعث مرگ موتور شود.

آلودگی های جذب شده در روغن موتور می تواند به صورت ارگانیک باشد مانند ( قارچ ها و یا باکتری های موجود در هوا) و یا بصورت غیر ارگانیک مانند ( گرد و غبار ) که ممکن است در هنگام عملکرد موتور به داخل موتور مکش شود.

از این رو فیلتر روغن موتور به گونه ای طراحی شده است که این آلودگی ها را از روغن موتور جذب می کند و یا به اصطلاح روغن موتور را تصفیه می کند.

ادامه مطلب : 

فیلتر روغن موتور